Životné poistenie v čase COVID-19

Marek Kandra

30. marca 2020

Aktuálna situácia priniesla otázky aj v oblasti životného poistenia. Až polovica Slovákov nemá uzatvorené životné poistenie. 40% poistených má životnú poistku nastavenú na nízku sumu. Poďme sa teda pozrieť na to, ako a ktoré poisťovňe kryjú dané ochorenie, akému druhu poisteniu sa radšej vyhnúť a či je možné vyriešiť zmenu poistenia bez negatívnych následkov a rizík. 

AKO A KTORÉ POISŤOVNE KRYJÚ OCHORENIE COVID-19? ?

Pri tejto otázke si rozoberieme relevantné pripoistenia, ktoré boli nastavené tak, aby chránili Váš príjem v čase nepandemickej situácie. Poďme sa pozrieť, z ktorých pripoistení je možné čerpať v prípade aktuálnej pandemickej situacie.

Medzi dotknuté pripoistenia patria:
"S" - poistenie pre prípad smrti
"INV" - poistenie pre prípad invalidity
"PN" - poistenie v prípade práceneschopnosti, ted PNky
"H" - poistenie pre prípad hospitalizácie
"OČR" - poistenie pre prípad ošetrovania člena rodiny

Z uvedeného vyplýva, že každá poisťovňa, teda až na Wüstenrot, kryje ochorenie v plnej miere bez výluk. PN v karanténe kryje len poisťovňa GENERALI. Čo sa týka kritických ochorení pri väčšine poisťovní musí ísť o stav: "konečné štádium ochorenia pľúc", aby bolo z tohto pripoistenia vyplácané plnenie.

AKÉMU DRUHU POISTENIA SA RADŠEJ VYHNÚŤ ?

Na úvod treba povedať, že platí pravidlo: akékoľvek poistenie je lepšie ako žiadne. Ale ak máte možnosť si vybrať ideálne poistenie, prečo si vybrať akékoľvek?

Z vyššie uvedeného môžeme usúdiť, že poisťovňa Wüstenrot asi neprinesie kľudný spánok. Taktiež by som odporúčal vyhnúť sa poisteniu úveru v SLSP, ktorý má tiež výluku na daný druh ochorenia. Zo všeobecného/matematického/ekonomického hľadiska sa vyhnite aj IŽP (investičnému životnému poisteniu). Časť, ktorá by odchádzala do "sporiacej čiastky" si radšej samostatne uložte.

MOŽNOSŤ PREPOISTENIA? ? 

V tejto oblasti dostávam asi najviac otázok. Či je možné zmeniť poisťovňu a neuškodiť si pri tom. Štandardom je, že pri vstupe do poistenia sú tzv. čakacie doby. To znamená, že poisťovňa nastavila dobu, do ktorej by neplnila. Prvotná myšlienka je eliminovať účelové poistenie, kedy už dopredu uvažujem nad krytím, resp. plnením.

Základné pravidlo poistenia je: Poistná udalosť je NÁHODNÁ UDALOSŤ, ktorú nepredpokladal pri vzniku poistenia ani klient ani poisťovňa. Poisťovňa skúma len riziko vzniku ochorenia pomocou zdravotného dotazníka. Nastavené čakacie doby, resp. predchorobia sú takéto:

VÝNIMKY Z PREPOISTENIA ?

A teraz poďme k tomu najdôležitejšiemu. Poisťovňa AXA a GENERALI sa dali "do stratégie", že ak prechádzate z poisťovne do ich poisťovne (tzv. ,,refinanc,, poistenia), tak budú akceptovať čakaciu dobu, ktorú ste už absolvovali v predošlej poisťovni.
To znamená, že poisťovne kryjú od prvého dňa poistenia všetky riziká, ako smrť, invaliditu, závažné ochorenia, PNku, hospitalizáciu. Avšak pozor, táto výnimka nevyrieši zhoršený zdravotný stav.

Ak prechádzate do poisťovne AXA, alebo GENERALI, nemusite absolvovať znova čakacie doby, nakoľko ich tieto poistovne akceptujú do výšky poistných súm predošleho poistenia. ?

Zhodnotili sme, že všetky nazývajme ich "normálnejšie" poisťovne kryjú toto pripoistenie absolútne normálne. Avšak ak by ste chceli zmeniť pripoistenie, je tu otvorená možnosť v poisťovniach AXA a GENERALI, ktoré môžeme využiť aj keď chceme optimalizovať svoju mesačnú platbu.

Z hodnotenia vyplyva ze az na vynimky poistovne kryju ochorenie COVID-19. Ak vsak chcete za svoje krytie platit v dnesnych casoch menej, pripadne ho zvysit tak je takato moznost aj bez rizika straty krytia.

Dnes Vám radí:

Thank you for your upload