Karanténna PNka kvôli COVID-19. Preplatí ju súkromná poisťovňa?

Peter Petrovsky

19. júla 2021

Vzhľadom na súčasnú situáciu sa na nás klienti obracajú s otázkou, či im poisťovňa zaplatí PNku z dôvodu ochorenia COVID-19.

V prvom rade sa treba pozrieť do poistnej zmluvy na tzv. karenčnú dobu. Ide o minimálnu dobu PNky potrebnej na to, aby poisťovňa plnila. Poisťovne majú rôzne varianty plnenia. Najčastejšia varianta PNky je že PN musí byť dlhšia ako 29 dní a vtedy poisťovňa zaplatí PNku buď od 29. dňa alebo niektoré aj spätne od prvého dňa PN. Lepšie varianty aj keď menej časté sú, že poisťovne plnia PNku už pri karenčnej dobe 15 alebo 21 dní.

Ak aj splníte karenčnú dobu PNky, poisťovne ešte rozlišujú či ste na PN v dôsledku diagnózy U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19 alebo v dôsledku diagnózy U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19, čiže ste v karanténe, pretože žijete v spoločnej domácnosti s pozitívne testovanou osobou, aj keď vy ste zatiaľ negatívny.

Tu môžu nastať nasledovné prípady:

1.prípad - klient je pozitívny a bude na karanténnej PNke nad karenčnú dobu, napríklad 15 dní lebo bude mať napríklad opakovane pozitívny test na ochorenie COVID-19. Poisťovne v takomto prípade takúto PNku preplatia.

2.prípad - klient nie je pozitívne testovaný, ale je doma na karanténnej PNke, pretože žije v spoločnej domácnosti s pozitívne testovaným človekom. Aj v prípade, že splní karenčnú dobu, napríklad 15 dní karanténnej PNky, tak poisťovňa takúto PNku nepreplatí, lebo nebol pozitívne testovaný a nešlo o diagnózu U07.2.

3.prípad -  klient, ktorý je 4 dni doma na karanténnej PNke kvôli pozitivite iného člena spoločnej domácnosti, má na 5. deň pozitívny test, dôjde k zmene diagnózy z U07.01 na U07.02 a bude vyliečený do konca povinnej 14 dňovej karantény. Tu vzniká rozdiel medzi jednotlivými poisťovňami, kedy niektoré rátajú karenčnú dobu od začiatku karanténnej PNky a niektoré poisťovne až od pozitívneho testu a zmeny diagnózy. Teda v tomto príklade by pri 15 dňovej karenčnej dobe v lepších poisťovniach mal klient preplatenú celú 19 dňovú PNku, v horších by mu uznali len 14 dní a nič nepreplatili.

V prípade otázok ma môžete kontaktovať emailom na peter.petrovsky@finix.sk alebo telefonicky na 0915 866 797.

Dnes Vám radí:

Thank you for your upload